SERVICE / HELPDESK

VEELGESTELDE VRAGEN

U kunt uw websites niet bezoeken? Het is mogelijk dat er dan een storing is, maar het is ook mogelijk dat u geblokkeerd wordt in één van onze automatische firewalls.

1. Het kan zo zijn dat de website alleen voor u offline is. Controleer op Uptrends uptime of de website online is. Als uw website volgens Uptrends uptime gewoon online is dan verzoeken wij u contact op te nemen met onze helpdesk.

U kunt gebruik maken van de mailserver van uw eigen hosting pakket. Deze mailserver is niet voorzien van een SSL certificaat. 

POP server (inkomende): mail.uwdomein.nl
SMTP server(uitgaande): mail.uwdomein.nl

IMAP poort: 143
POP poort: 110
SMTP poort: 587

Gebruikersnaam:
Wachtwoord: zoals u hebt gekregen van ons.

SSL: Uit!
Authenticatie voor SMTP is vereist!

Voor Mac en Outlook gebruikers is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch” of “Beheer verbindingsinstellingen automatisch” deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.

Om te beginnen moet er in outlook een account aangemaakt worden. Klik bovenaan in uw outlook op ”Extra” en vervolgens op Accountinstellingen.

Klik in het Accountinstellingen menu op ”Nieuw” om de wizard te starten en te beginnen met het aanmaken van uw account.

Configuratiemenu’s doorlopen

In het e-mailaccount toevoegen menu, laat u de bovenste keuze aangevinkt staan en klikt u op volgende.

Vink ”Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren” aan en klik weer op volgende.

Laat de optie Internet-e-mail aangevinkt staan en klik nogmaals op volgende.

Outlook gegevens invullen

Vul uw naam in en gebruik als E-mailadres de gegevens die u van ons gekregen heeft. email account @website.nl. Website.nl is in dit voorbeeld de naam van uw website. Kies het type account, IMAP.

Stel voor zowel ‘server voor inkomende’ als ‘server voor uitgaande e-mail’ de server mail.website.nl in. Als aanmeldingsgegevens moet u de login naam van uw e-mail account als gebruikersnaam invullen en als wachtwoord het wachtwoord van deze gebruiker.

Extra outlook instellingen

Klik op ”Meer instellingen” rechtsonder in het scherm.

Ga naar het tabblad ”Server voor uitgaande e-mail” en vink de bovenste optie aan, voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist.

Ga naar het tabblad ”geavanceerd” en vul hier bij Uitgaande e-mail (SMTP): ”587” in en klik vervolgens op OK.

Om te controleren of alles werkt moet u klikken op ”Accountinstellingen testen” rechtsboven. Wanneer beide taken met succes zijn voltooid drukt u op sluiten en vervolgens op volgende en voltooien.

Let op. Bij sommige versies van Outlook is er een optie “detecteer en update accountinstellingen automatisch” deze dient u uit te zetten om het correct te laten werken.

Neem dan contact met ons op via – helpdesk(@)icterium.nl. Vergeet niet uw klantnummer en domeinnaam van uw website te vermelden.

STORINGEN

Heeft u een storing op uw website, of werkt een functionaliteit niet, neem dan contact met ons op via – helpdesk(@)icterium.nl. Vergeet niet uw klantnummer en domeinnaam van uw website te vermelden

OVER ONS